Через війну залізнична інфраструктура зазнає значних ушкоджень, особливо це стосується залізничної колії, яка є важливою інженерною спорудою, що призначена для безперервної діяльності залізничного транспорту і пропуску поїздів з встановленими швидкостями.
Рейкове господарство стало на межі, оскільки єдиним виробником залізничних рейок в Україні був завод “Азовсталь”. Наразі його повністю зруйновано, а місто Маріуполь знаходиться під окупацією.
За заявою генерального директора Енвер Цкітівшілі, після війни Метінвест планує відновити завод, проте це займатиме багато років і ресурсів, передусім для того, щоб розмінувати та відновити територію. Але для забезпечення безперервної роботи залізничного транспорту та можливості відновлення залізничної колії, виникає необхідність шукати нових постачальників вже зараз.
В рамках міжнародної підтримки з відбудови України, 13 грудня 2022 року прем’єр-міністр України Денис Шмигаль підписав угоду з міністром економіки й фінансів Франції Бруно Ле Мер про придбання та постачання нових залізничних рейок, вироблених німецьким виробником Saarstahl Rail у Франції. Вартість угоди складає 37,6 млн євро.
За словами члена правління Укрзалізниці Ореста Логунова у Facebook, “цей прямий договір забезпечує прозорі прямі контракти, великі обсяги закупівель та виконання зобов’язань незважаючі на військові ризики”.
Виходячи з цього, ця угода забезпечить залізницю залізничними рейками у необхідній кількості, що дозволить їх своєчасну заміну та відновлення у разі пошкодження, при відбудові, а також сприятимете підвищенню швидкостей та забезпечення безпеки руху.
Saarstahl Rail має досвід виробництва залізничних рейок понад 125 років, виготовляючи рейки різних типів та призначення (великовантажні колії, для швидкісного руху, трамвайні тощо) обсягом понад 300 тис. тонн на рік.
2 рейкиХарків-Пас. | Івано-Франківськ |
Запоріжжя | Тернопіль |
Чернівці | Луцьк |