Дизель-поїзд ДПКр-3 став новим реалізованим проектом дизель-поїздів Крюківського вагонобудівного заводу і сприяє розвитку швидкісного регіонального залізничного сполучення.
Перший состав ДПКр-3 було побудовано у 2019 році, а вже на початку 2020 він вийшов на маршрут бориспільського експресу (Kyiv Boryspil Express). Через пандемію і, як результат, зменшення пасажиропотоку, був знятий на простій. В подальшому був переправлений до Шевченківського депо для обкатки, де у вересні вийшов на маршрут між станціями імені Т.Шевченка – Черкаси. 11 вересня, після перших рейсів, комісією КВБЗ було виявлено недоліки на базі обслуговування у депо ТЧ-5, тому наполягали на зміні пункту дислокації та маршруту. Але було проведено відповідні роботи і вже з 23-24 вересня поїзд №803/…/810 курсував на регулярній основі.
За день дизель-поїзд робив 8 рейсів, а графік було опрацьовано так, що забезпечувалась можливість для пасажирів робити пересадку на низку пасажирських поїздів та Інтерсіті+.
Нажаль, дизель-поїзди стали об’єктами вандалізму на залізниці. Перший такий випадок стався з составом ДПКр-3 001 27 жовтня:
О 20 год 45 хв машиніст поїзда № 810 ім. Т. Шевченка – Черкаси під час прямування через зупиночну платформу «Степанки» допустив наїзд на камінці невеликого розміру, накладені сторонніми особами на залізничну колію. Після прослідування платформи провідник виявила розбиті камінням два вікна в одному з вагонів поїзда. Також під час огляду поїзда були виявлені зовнішні пошкодження на першому вагоні через попадання каміння в кузов. На щастя, ніхто з пасажирів та залізничників не постраждав
Укрзалізниця
У травні 2021 року поїзд було переміщено на Львівську залізницю, де з 23 числа він почав курсувати за маршрутом «Прикарпатського експресу» Івано-Франківськ – Львів – Луцьк – Ківерці. Відтоді можна вважати, що регіональний поїзд нарешті став використовуватися за призначенням – у регіональному сполученні.
У жовтні 2021-го на КВБЗ відбувалася комісія з прийому двох нових составів 002 та 003.
ДПКр-3 003 встиг побувати у листопаді на Одеській залізниці, де працював на маршруті Одеса-Ізмаїл, а далі був переміщений на Південну залізницю. Відтоді курсував на маршруті «Слобожанського експресу» сполученням Ворожба-Суми-Харків-Попасна. Урочисті заходи з цього приводу відбулися 18 грудня 2021 року на станції Попасна.
Ще один состав, 004, було направлено спочатку на Південну залізницю для обкатки за маршрутом Крюків-на-Днепрі – Люботин та Люботин-Суми, а потім на Одеську залізницю, де з 28 листопада він курсуватиме за маршрутом «Дунайського експресу» Одеса-Ізмаїл.
Вже третього грудня черговий дизель-поїзд став жертвою вандалів: закидано каміннями зі шляхопроводу, внаслідок чого постраждали вхідні двері вагона.
З початком військової агресії росії проти України, состав 004 з березня по травень курсував за маршрутом Львів – Хелм (Польща).
Укрзалізниця не отримала ще два рухомих склади, передбачені контрактом.
Загалом, дизель-поїзд ДПКр-3 є значно комфортніше за свого попередника – ДПКр-2, оскільки будувався з метою експлуатації у регіональних швидкісних перевезеннях. Має перший та другий клас з кількістю місць 61 та 109 відповідно. Загальна кількість місць – 170. Є інклюзивним: один з вагонів другого класу має збільшений розмір санітарного вузла та місце для колясок. В салоні присутні розетки з отворами USB, монітори.
Отже, дизель-поїзди ДПКр-3 стали рушієм розвитку регіонального залізничного сполучення і будувалися саме під цей вид перевезення, забезпечуючи пасажирів вищим рівнем сервісу та комфорту. До того ж враховано умови для перевезення людей з обмеженими можливостями.
На жаль, такі новинки стали жертвами вандалів. Критичних пошкоджень не отримали, тому швидко повернулися до перевезень.
Під час збройної агресії росії проти України, поїзди брали участь в евакуації мирного населення, виконували перевезення за міжнародним маршрутом Львів-Холм.
4Харків-Пас. | Івано-Франківськ |
Запоріжжя | Тернопіль |
Чернівці | Луцьк |