На думку комісії, війна в Україні підкреслила важливість ланцюгів поставок та продовольчої безпеки, що поставило залізничне сполучення у центр уваги, тому пропонує встановити єдиний стандарт на ширину колії в країнах Євросоюзу.
Війна в Україні показала, що “різниця між шириною колії є значною перешкодою в оперативній сумістності” та труднощі на кордоні “підкреслили вразливість транспортної мережи ЄС”. Це питання змусило звернути увагу на внутрішню залізничничну мережу ЄС, де також існують колії різної ширини, як наприклад Іспанія, Португалія, Ірландія, Фінляндія та країни Балтії.
Таким чином, комісія пропонує внести зміни до TEN-T, щоб всі майбутні нові залізничні лінії будувалися за стандартною європейскою шириною колії 1435 мм. Крім того, внести пропозицію щодо переводу існуючих залізничних ліній іншої ширини до стандарту 1435 мм.
Наприклад, проект залізничної лінії Rail Baltica вже побудований на стандарті європейської ширини колії, що дозволило поєднати Литву, Латвію та Естноію із європейською залізничною мережою.
Також комісія згадала і про розширення європейських транспортних коридорів на территорії Молдови та України, особливе значення приділено портам Одеса та Маріуполь, з метою “покращити транспортне сполучення цих країн та ЄС, що полегшить економічний обіг і покращує сполучення як для людей, так і для бізнесу.”
“Ці коридори стануть ключовим пріоритетом у відновленні транспортної інфраструктри після закінчення війни”, – заявила комісар з питань транспорту Адіна Велеан.
Джерело – RailTech.com
2 євросоюз, ширина коліїХарків-Пас. | Івано-Франківськ |
Запоріжжя | Тернопіль |
Чернівці | Луцьк |