Діджиталізація сфери послуг давно стало трендом розвитку держави: квитанції, проїзні, довідки – це все можна отримати в електронному вигляді і пред’явити, без необхідності друку. Залізничні квитки не є винятком і вже давно мають таку можливість. Проте, є певні особливості, які повинен знати кожен пасажир Укрзалізниці.
Надаємо відповіді на найбільш поширенні запитання від пасажирів.
Перш за все, треба визначитись, які електронні квитки бувають та чим відрізняються.
Більш детально про кожен з них можна дізнатися в розділі відповідей на запитання для пасажирів.
Якщо це проїзний або перевізний документ – ні. Його можна пред’явити під час посадки з вашого мобільного пристрою.
Якщо це бланк замовлення – його обов’язково треба замінити в залізничній касі на документ встановленого зразка.
Звісно. Для цього необхідно звернутися до залізничної каси. Там необхідно буде назвати унікальний код замовлення – він зазначений зверху по центру, кириличними символами.
Так, звичайно. Для Вашої зручності, електронний проїзний та/або перевізний документ можна роздрукувати самостійно, на принтері. Він також залишається дійсним у електронному вигляді – на мобільному пристрої.
Ні. Якщо Ви звернулися до залізничної каси з метою заміни електронного проїзного та/або перевізного документа на друкований (бланку встановленого зразка), більше їм скористатися за допомогою мобільного пристрою буде неможливо – сканер покаже відмову.
Якщо у Вашому місті немає залізничної каси або часу на її відвідування, або просто відсутня можливість роздрукувати вдома, можна роздрукувати квиток у терміналі ПриватБанк.
Для цього необхідно натиснути на пункт терміналу “Роздрукувати квиток” та ввести номер замовлення – Ви отримаєте документ у вигляді квитанції. Він залишається дійсним для посадки в поїзд без обміну в залізничній касі.
Якщо Ви придбали квиток через ПриватБанк, можна також зробити інакше: вставити картку банку в термінал, перейти в архів та обрати квиток, а потім вивести його на друк. Він також залишається дійсним для посадки без обміну в касі.
У будь-якому випадку. Електронний квиток не дає жодних привілеїв. Паспорт є посвідченням особи, а пільговий – підтвердження права на користування пільговим проїздом. Якщо ці документи доступні в Дії, можна використовувати їх.
Отже, перш за все треба розрізняти варіанти електронного документа, який ви отримали у результаті замовлення. Якщо це бланк замовлення, то для посадки він не є дійсним. Він є лише доказом, що ви сплатили послугу. Його треба обов’язково обміняти в будь-якій залізничній касі.
Підставою для посадки в поїзд є електронний проїзний та перевізний документ. Його не треба міняти, достатньо пред’явити з мобільного пристрою. Такі документи можна роздрукувати самостійно – вдома на принтері або в термінали ПриватБанк.
Але варто підкреслити, що у разі заміни електронного проїзного чи перевізного документа у залізничний касі на друкований на бланку встановленого зразка, електронний стає не дійсним – сканер покаже відмову.
Паспорт і пільговий повинні бути завжди. Електронний їх варіант у Дії – приймається.
4 квитки, пасажирамХарків-Пас. | Івано-Франківськ |
Запоріжжя | Тернопіль |
Чернівці | Луцьк |